Hledání Šedého Soba

Zapojte se s námi do hry Hledání Šedého Soba. Cílem je sesbírat co nejvíce stop (bodů) a nalézt bájného Šedého Soba. Stopy získáme plněním nejrůznějších výzev.

Pravidla hry:

  1. Dbáme pokynů pořadatelů
  2. Materiály neposíláme po konci termínu (materiály odeslané po termínu jsou neplatné)
  3. Materiály jsou vždy pojmenovány hráčem a číslem výzvy (např. milda_v3.pdf)
  4. Snažíme se být originální a nekopírujeme nápady ostatních

Níže jsou uvedeny vaše herní body:

Mapa postupu

První Výzva

Váš první úkol je vytvořit si herní postavičku a vyplnitdeník postavy přiložený k emailu a na WhatsAppu (bude potřeba celou hru). Postavička může být vyrobena z jakéhokoliv materiálu. V představivosti se meze nekladou. 🙂 Fotografii postavičky i deníku dejte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace). Soubor nazvěte jmenohrace_v1 (např. milda_v1.pdf)
Soubor odevzdejte do neděle 12.4. 18:00.

Druhá výzva

Vaši fanoušci jsou zvědaví, jak se Vám daří na této strastiplné cestě, a proto je vaším druhým úkolem natočit video o zážitku z vaší cesty (formou loutkového divadla). 🙂 Min. délka videa – 30 vteřin + se musí ve videu objevit postavička z minulé výzvy. Za tuto výzvu lze získat až 5 bodů. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v2 (např. milda_v2.mov). Soubor odevzdejte do čtvrtka 16.4. 18:00. Ukázka na google disku. 🙂

Výzva třetí

Vašimi videi jste fanoušky velmi potěšili, a dále je velmi zajímá jméno a podoba vašeho úhlavního nepřítele.

Vaše cesta pokračuje dál. Po těžké cestě si lehnete k ohni, co jste rozdělali a při pohledu na nebe, vám dojde, že bez přístřešku rozhodně do rána nevydržíte. Vaším dalším úkolem je postavit bunkr, ve kterém i přespíte, namalovat vašeho hlavního nepřítele a vymyslet mu jméno. 😊    

Na přístřešek (bunkr) můžete použít cokoliv, co doma najdete. Upozorňujeme, že do bunkru se musíte vejít vy a opravdu tam přespat. 😊

Za každý úkol lze získat až 3 body. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v3 (např. milda_v3.jpg). Soubor odevzdejte do neděle 19.4. 18:00.

Výzva čtvrtá

Probudili jste se s pocitem pálení v krku. Hned jak otevřete oči, vás začnou štípat. Všimnete si, že všude kolem vás je hustý kouř. Rychle popadáte látku a tisknete si jí před ústa a nos. Vylézáte z bunkru a první čeho si všímáte, jsou ohořelé stromy. Z hadru si musíte vyrobit roušku, aby se vám do plic nedostaly zplodiny. Co nejrychleji si zabalíte věci a utíkáte z lesa.

Po chvilce dojdete k propasti, u které sedí malý chlapec. Jdete k němu a on vám poví, že byl před bouřkou nasbírat borůvky. Při cestě zpět si všiml, že po dřevěném mostě nejsou ani stopy a tím pádem se nemůže dostat zpět domů. Vzpomenete si, že s sebou máte provaz, a proto se můžete společně dostat na druhou stranu, ale k záchraně musíte oba mít základní znalost uzlů, a proto je vaším úkolem:

Naučit člena rodiny 6 základních uzlů a dát si s ním závod v uzlování. (Natočte video, kde si dáte závod, kdo zvládne rychleji zavázat všechny základní uzle.) + Vyzdobte vaši roušku (fotka)

Za každý úkol lze získat až 3 body. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v4 (např. milda_v4.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 23.3. 18:00. 😊

Výzva pátá
Společně s malým chlapcem jste se bezpečně dostali na druhou stranu propasti. Jeho rodiče Vám jsou tak vděční, že Vás pozvali na oběd, který byl zakončen výborným dezertem. Celý večer jste jim vypravoval, co jste zatím na svých cestách zažil. Až těsně před spaním padla otázka: „Jaký byl Váš nejšílenější zážitek?“
Vaším úkolem je vytvořit nějaký originální dezert (fotka) a vyfotit, co nejšílenější fotku, co Vás napadne.
Za každý úkol lze získat až 3 body. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v5 (např. Barys_v5.jpg). Soubor odevzdejte do neděle 26.4. 18:00. 😊

Výzva šestá
Druhý den, když jste se brzy ráno probudil, jste na stole našel papír s několika obrázky, při bližším zkoumání jste v obrázcích poznal název známého filmu. došlo vám, že tuto hádanku vám tu nechaly děti. Abyste jim udělal radost hádanku vyplníte. na památku a na oplátku za hádanky jim vyrobíte hru, kterou by se mohly s rodiči při dlouhých večerech zabavit.
Váš úkol tedy je: vytvořit deskovou hru a poslat nám název nějaké pohádky formou emoji smajlíků – min. 3 + za každým příběhem bude název pohádky (čím více pohádek nám pošlete, tím lépe). 😊

Za první úkol lze získat až 5 bodů a za druhý až 3 body. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v6 (např. milda_v6.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 30.4. 18:00. 😊

Výzva sedmá:

Když jste po odchodu z domu procházeli vesnicí, všimli jste si na nástěnce u úřadu vaší visící podobizny. Sice nevíte, co jste provedli, ale rychle z kapsy vytáhnete fix a upravíte podobiznu k nepoznání. Urychleně opouštíte vesnici.

Po nějaké době jste překročili řeku a dostali jste se na okraj Stříbrného hvozdu. Moc dobře znáte všechny legendy o tajemném hvozdu a jeho obyvatelích. Neohroženě vstupujete mezi stromy, máte pocit, že vás někdo sleduje a neustále se ohlížíte. Jedno takové ohlédnutí se vám nevyplatí a vy padáte k zemi.  Najednou ucítíte prudkou bolest na pravé ruce. Při pohledu zjistíte, že vám na ní visí skřítek. Svou neopatrností jste mu rozbil domeček, a proto mu musíte postavit nový. Není radno si dělat kouzelné nepřátele.

A proto je vaším úkolem:

Najíte někde v novinách či časopise něčí fotku (náhodný člověk, poprosíme žádné politiky či veřejné činitele, nechceme nikoho zesměšňovat) a upravit jí pomocí fixů, pastelek nebo nálepek

A za druhé v lese udělat domeček pro skřítky.

Za každou výzvu lze získat až 5 bodů. Fotky přidávejte do složky – sem přidávejte své výtvory na goole disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v7.jpg (barys_v7.jpg).

Soubory odevzdávejte do neděle 3.5. do 18:00.

Výzva osmá:

Skřítek je z domečku, co jste postavili velmi nadšený, a proto si řekne, že když pro něj splníte ještě jeden úkol, poradí Vám, jak se dostat do blízkosti bájného soba. Skřítek má v plánu si založit velikou vesnici. Správná vesnice musí mít veliký erb, ale Skřítkovi už došly nápady. Pomůžete mu s tím? Po výrobě erbu Vám prozradí, že sob je velice plachý, ale miluje hudbu, pokud tedy ho uvidíte, musíte začít hrát na Vámi vyrobený hudební nástroj a on Vám neuteče.

Váš úkol tedy zní: Vyrobte/namalujte erb pro skřítkovu vesnici a udělejte si i hudební nástroj. (např. chrastítko)

Za oba úkoly lze získat až 5 bodů. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v8 (např. milda_v8.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 7.5. 18:00. 😊

Výzva devátá:

Nástroj máte vyrobený! Už zbývá se na něj jen naučit hrát, proto je Váš úkol složit písničku a vaši písničku zahrát na Váš nástroj. Dále Vám skřítek prozradí, že přibližně ví, kde se sob nachází, ale za prozrazení, chce splnit další úkol. Protože skřítek má plné ruce práce se zakládáním vesnice, nestíhá všechny domácí práce, proto s nimi chce pomoci.

Váš úkol tedy zní:

1, Složit písničku a zahrát jí na váš hudební nástroj

2, Vyfotit se, jak pomáháte doma s domácími pracemi. (Čím více, tím lépe 😊)

Za oba úkoly lze získat až 5 bodů. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v9 (např. milda_v9.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 7.5. 18:00. 😊

Výzva desátá:

Za odměnu Vám skřítek chce dát vyslouženou informaci, ale protože i zdi mají uši, musí Vám jí zašifrovat a předat na kusu pergamenu. Po vyluštění Vám přizná, že cesta je velice nebezpečná, proto si musíte vyrobit zbraň, nebo by to s Vámi nemuselo dopadnout dobře. Váš úkol tedy zní: rozšifrovat skřítkovu zprávu a vyrobit si gumičkovou pistoli.

Za každý úkol lze získat až 5 bodů. Video vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v10 (např. milda_v10.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 14. 5. 18:00. 😀

Výzva jedenáctá:
Skřítkovu zprávu jste rozluštili, proto jste se vydali na sever. Po cestě jste potkali staříka, který opakoval neustále ty samá slova:
„Petr, podezřívavý policista, před pravým polednem procházel plzeňským parkem. Přes pařez pohlédl pod palmu. Pod palmou překážela plastová petlahev plná podivného patoku. Policista Petr poklekl pod palmu, převzal petlahev, prohlédl plast. Petlahev působila podezřele. Pod průhledným patokem plaval promočený papír. Policista Petr polil patokem podhoubí, papír padl pod Petra. Pozvedl promočený papír. Psáno psacím písmem: Přijď po půlnoci pod prastarou pivnici. Policista Petr poslechl. Po půlnoci pod prastarou pivnici přišel pouze Petr, porozhlédl se, podezřelého pisatele podcenil. Pisatel prohlédl plešatého policistu, po půlnoci prošel přes pohraničí pryč. Podezřívavý policista Petr prohrál.“
Když jste se rozhlédli, v okolí opravdu stála palma, pod kterou ležela podivná lahev. Když jste se chtěli přiblížit a lahev zvednout, stařík Vám v tom zabránil. Z jeho mumlání a posunků jste pochopili, že Vám láhev vydá, pokud mu převyprávíte podobnou pohádku.
Váš úkol tedy zní:
Vymyslete pohádku, kde všechna slova budou začínat na stejné písmeno. 😊
Za úkol lze získat až 8 bodů. Příběh vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v11 (např. milda_v11.jpg). Soubor odevzdejte do neděle 17.5. 18:00. 😊
Za organizační tým
Milda a Barys

Výzva dvanáctá:

Po přeříkání pohádky staříkovi, si stařík začal pomumlávat Vaši pohádku. Vzali jste si láhev a vyndali vzkaz z ní. Ve vzkazu bylo napsáno: „Pokud chceš soba opravdu lapit, musíš soba nalákat speciálním lišejníkem. Chceš tento lišejník vlastnit? Bydlím v chatce ve vesnici Harpatice, která je nedaleko odsud. Nebude to však zadarmo, bude tě to stát tvojí nejlepší vzpomínku. Ježibaba Jaga“ Váš úkol tedy zní: 1. Nakreslit nejlepší zážitek z tábora Za úkol lze získat až 5 bodů. obrázek vložte do souboru „Sem přidávej své výtvory“ na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v12 (např. barys_v12.jpg). Soubor odevzdejte do čtvrtka 21.5. 18:00. 😊 Za organizační tým Barys a Milda

Výzva třináctá:

Za Svou vzpomínku jste dostali speciální lišejník a společně s hudebním nástrojem a písničkou máte vše potřebné. K úspěšnému odchycení soba musíte mít vše plně pod kontrolou. To je poslední věc, která Vám zatím chybí.

Váš úkol zní:

Naplánujte trasu pro kuličku, tak aby úspěšně dorazila do cíle. A natočte video její cesty.

Za výzvu lze získat až 10 bodů. Video přidávejte do složky – sem přidávejte své výtvory na google disku (viz prezentace v úvodním mailu). Soubor nazvěte jmenohrace_v13.mov (marek_v13.mov). soubory odevzdávejte do neděle 24. 5. do 18:00.

Za organizační tým

Barys a Milda